STAGEWERVINGSWEEK | Maandag 29 november | 11:00

Jullie gaan bijna stagelopen, best spannend! Vanuit FACT organiseren wij in de week van 29 november verschillende workshops om jullie klaar te stomen voor je stage. De week staat in het teken van ‘hoe overleef ik mijn stagewerving?’.

Wat houdt de week in?
Misschien hebben jullie het al gezien maar in jullie rooster zijn een aantal blokken geroosterd genaamd ’stageweek FACT’. Tijdens deze blokken geven wij workshops en kun je oefen met bijvoorbeeld solliciteren. Het enige wat je moet doen om erbij te kunnen zijn is jezelf aanmelden!

Welke workshops worden er deze weke gegeven?
Workshop maandag 29 november ‘TIPS AND TRICKS’
Tips and tricks ter voorbereiding op je stage + hoe belangrijk zijn social media-accounts hierbij? En wat is het belang van een goede LinkedInpagina?

Wat behandelen we tijdens deze workshop?

• Voorbereiding op je stage
  • Hoe vind je een passende stage (wat voor soort stage bij je past kun je woensdag verder onderzoeken tijdens de workshop)
  • Tips voor tijdens het sollicitatiegesprek, zorg dat je het bedrijf kent (wat zijn hun missie en visie bijvoorbeeld, neem al een kijkje op hun social media-accounts à doe wat research zo kom je geïnteresseerd over)! HET IS BELANGRIJK DAT JE WEET TEGENOVER WIE JE ZIT!
  • Eerste indruk is belangrijk!!
  • Wat is de impact van jouw social media: tijdens je sollicitatiegesprek weet het bedrijf misschien al meer van je dan je denkt!
  • Hoe belangrijk is LinkedIn en wat heb je eraan?

Workshop dinsdag 30 november ‘WERK SAMEN AAN EEN CREATIEF CV’
Op dinsdag krijgen jullie een workshop waarin je uitleg krijgt over het CV. Hoe valt jouw CV op tussen al die andere sollicitanten, en hoe maak je hem net wat creatiever dan een standaard CV? Na de workshop op dinsdag heb jij een opvallend en creatief CV, die er sowieso tussenuit springt.

Workshop woensdag 1 december ‘KOM ERACHTER WAT JOUW KWALITEITEN EN TALENTEN ZIJN EN HOE JE DEZE INZET TIJDENS JE STAGE’
Op woensdag komen Maaike en Iris van de podcast ‘Eerste hulp bij stagewerving’ jullie wat vertellen over kwaliteiten en talenten. Hoe je deze kunt inzetten tijdens je stage en wat voor stage dan bij jou past. Ook is er tijd om nog extra vragen te stellen aan deze ‘ervaringsdeskundigen’ ?.

Donderdag 2 december online
Op donderdag zullen we jullie via de Instagram van FACT verschillende vacatures laten zien waar jullie op kunnen solliciteren dus zorg dat je FACT volgt!

Oefen sollicitatiegesprek vrijdag 3 december
Op vrijdag stomen wij jou helemaal klaar voor je sollicitatiegesprek. Je oefent jouw sollicitatiegesprek alsof het een echt gesprek is, je doet dit tegenover een docent en deze geeft je na afloop tips die je mee kan nemen tijdens je echte gesprek. Dit gesprek is een-op-een en dus net ‘echt’.

Voor dit gesprek moet je vóór woensdag 1 dec 12:00 je sollicitatiebrief sturen met daarbij je CV (die je bijvoorbeeld dinsdag tijdens de workshop hebt gemaakt).

Praktische informatie

• Je kunt je aanmelden via een QR-code vanaf maandag 15 nov. Die QR-code komt online en deze zal ook in het Studielandschap hangen. Via deze QR-code kun je de workshops kiezen waar je aan deel wilt nemen, je kunt er dus eentje kiezen, maar je kunt ze ook alle vier kiezen. Je kunt je nu al aanmelden via deze link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScLJPod4h5typV-KWPX2f8P4E2DjIoVNJv30vC9lB8G-GsTfg/viewform
  • Via Instagram houden wij jullie op de hoogte van de verschillende workshops en geven we extra informatie via @studievereningingfact. Ook hebben we een website waarop we de laatste updates rondom de sageweek zetten dus houdt deze ook zeker even in de gaten! https://studieverenigingfact.nl/
  • Deelname: FACT leden = gratis, niet FACT leden = 3,-
  • Als je je hebt aangemeld houden wij je via de e-mail op de hoogte.

Mocht je vragen hebben kun je deze stellen aan Simone Gerritsen 06-43480248. Stel ze gerust en hopelijk zien wij jou tijdens de stageweek!

Liefs,

FACT